Ingredients
1 col
3 patates mitjanes
1 manat d'alls tendres
100 grs de ceps o bolets variats
½ dotzena de gamba llagostinera
100 grs de formatge emmental ratllat.
Per la Beixamel:
1 ceba tendre petita
100 grs de mantega
50 grs de Farina
100 grs de formatge gorgonzola dolç
250 grs de llet
Elaboració
1.Agafem la col i en traiem les fulles les més maques per bullir-les durant 5 minuts amb un pessic de sal, posteriorment les reservem en un escorredor.
2.Pelem les patates i les tallem en daus per posar-les a bullir en una altra cassola durant 12 minuts. Les traiem de l'aigua i les posem en un plat, les triturem amb una forquilla junt amb un polsim de sal, oli i pebre negra.
3.En una paella petita saltegem els alls tendres (prèviament trossejats i pelats) i un cop semi-dorats li afegim els ceps/bolets variats i les gambes pelades sense cap.
4.Fem la beixamel, en una cassola petita desfem la mantega, dorem la ceba i quan tingui un to marronós afegim la farina movent-la fins que no hi hagi cap grumoll. Després tirem la llet junt amb el formatge i una mica de sal, pebre negra, oli i un polsim de nou moscada. Remenem fins obtenir una crema compacta però lleugera.
5.Un cop realitzada l'elaboració procedim a fer la presentació en una cassoleta de fang o porcellana, que puguem introduir al forn. En primer lloc, barregem el puré de patata juntament amb el saltejat que ens servirà de base (uns 2 o 3 centímetres).
6.En segon lloc, cobrirem la base amb les fulles de col tallades en cuadrets. Tot seguit, omplirem el que queda de la cassola amb la beixamel, deixant uns 2 centímetres per poder afegir el formatge emmental.
7.Finalment ho gratinem al forn durant 7 minuts a 190º.
Ho deixem refredar durant dos minuts i el servim amb una miqueta d'oli, all i julivert pel damunt.
--
La Tavella és una empresa social d'entrega a domicili de cistelles ecològiques i de temporada que ofereix oportunitats laborals a persones amb disCapacitat.